bloglovin


Daily life

PhotographyDesignPhotography

30 dagarBloppisNew In / ShoppingDagens bloggFrågor & SvarInspirationLumpenLänkbyteMovieMusicOm migPhotoshop tipsPixels & IkonerGameTv-serierTävlingarTips & TricksTräningVideoinlägg Blogvertiser/reklam




JanuariFebruariMarsAprilMaj ⋅ Juni ⋅ Juli ⋅ Augusti ⋅ September ⋅ Oktober ⋅ November ⋅ December

JanuariFebruariMarsAprilMajJuniJuliAugustiSeptemberOktoberNovemberDecember




Ingenting på min blogg får kopieras utan mitt tillstånd ©

Ladda ner fonts (typsnitt)

2012-11-19
18:42:00
Nu ska jag förklara hur man laddar ner ett typsnitt på datorn, som man sedan anv i tex photoshop. Nu kommer jag visa hur man gör om man har programmet Winrar.

Gå in på sidan dafont.com

1. Klicka på en font (typsnitt) och ladda ner.

2. Nu ser det ut så här om du har winrar, klicka bara ok.
 
 
2. Nu ser det antagligen ut så här när du laddat ner det, då klickar du tillbaka, se nedan:
 
 
3. Nu höger klickar du på mappen, på Extract...och sparar det på tex skrivbordet
 
 
4. Kopiera eller dra över filen till mappen "font" som du hittar genom att klicka på:
dator, lokal disk (C), windows och font.

Fler sidor man kan ladda ner fonts ifrån:

dafont.com
fonts.com
1001freefonts.com

0 kommentar(er)

Regler för kommentarer:

- Reklam av något slag/Spam tillåts ej
- Kommentarer som anses som stötande kommer raderas
- Anonym? Lämna gärna en mailadress så kan jag svara. Klicka annars tillbaka till inlägget
du kommenterade i. Jag svarar oftast på ”anonyma” kommentarer där!



Kontakt:

{Kontaktformulär} - mailen kollas dagligen

Kommentera inlägget här:

Namn:


Din mejladress: (Visas bara för mig)

Blogg-/hemsideadress:

Skriv din kommentar:

Spara uppgifter?

Nu:  /  Idag:
Vecka:  /  Månad:
Totalt:








Veckans blogg är BinaLina






Ingenting på min blogg får kopieras utan mitt tillstånd ©